فرض کنید میخواییم یک جدول ایجاد کنیم که ممکنه چندین صفحه ادامه پیدا کنه. اگه نیاز داریم که سربرگ اون جدول با عناوینی مثل: ردیف، نام، آدرس، شماره تلفن و … در تمامی صفحات تکرار بشه باید در word و Excel اعمال زیر رو انجام بدیم:
در نرم افزار Word:
با کلیک روی سربرگ جدول، مسیر زیر رو دنبال می کنیم:
Table Tools > Layout > Properties > Row
و عبارت Repeat as header row at the top of each page رو تیکدار می کنیم.
در نرم افزار Excel:
مسیر زیر رو دنبال می کنیم:
Page layout > Margins > Custom Margins > Sheet
و با کلیک روی فلش قرمز رنگ کادر رو به روی عبارت Rows to repeat at top ، سطر مربوط به سربرگ جدول رو انتخاب و Enter می کنیم.
نویسنده: مصطفی سعیدفر
منبع: انجمن حرفه ای های فناوری اطلاعات ایران