برای خیلی از ما پیش آمده است که در هنگام تایپ کردن یک متن، با قطع برق، با خراب شدن رایانه، یا حتی مشکلات نرم افزاری مواجه شده باشیم. در نتیجه، ساعتها زحمت ما برای آماده کردن یک سند متنی، از بین میرود.
برای مقابله با این دست مسائل، از ابزار ذخیرهی خودکار در word استفاده می شود. با استفاده از این روش، نرم افزار word به صورت کاملا خودکار و بدون زحمت اضافی برای شما، هر چند دقیقه یک بار، تغییرات ایجاد شده در فایل شما را در مکانی که شما از پیش تعیین کردهاید ذخیره میکند.
برای فعالسازی و تنظیمات مربوط به ذخیرهی خودکار یا Auto save طبق گامهای زیر اقدام بفرمایید.
ابتدا فایل خود را یک بار با گزینههای save یا save as ذخیره کنید.
۱٫ از منوی File، گزینه Option را را انتخاب کنید
۲٫ در کادر محاورهای Word Option، روی زبانهی Save کلیک کنید.
۳٫ گزینهی Save auto recover information every x minutes را فعال نماید و تعیین کنید که میخواهید فایل شما هر چند دقیقه یک بار از طریق Word ذخیره شود.
۴٫ همچنین در قسمت Auto Recover file location محل ذخیرهسازی فایل به صورت خودکار تعیین میشود.