در عصر انفجار اطلاعات، که با انتشار انبوهی از داده، مواجه هستیم، مدیریت، سازماندهی و پردازش اطلاعات، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ابزار پالایش داده (filter) در نرمافزار Excel یکی از بهترین روش ها برای کاوش و پالایش داده ها است.
اگر تعداد زیادی از دادهها در نرم افزار Excel در اختیار دارید، میتوانید با کمک Filter متناسب با نیاز خود، دادهها را استخراج و پردازش کنید.
🔹دادههای موجود در ستون موردنظر را انتخاب کنید.
🔹از سربرگ Home، در قسمت Editing، گزینهی Sort & Filter را باز کرده و سپس گزینه Filter را انتخاب کنید.
🔹اکنون مشاهده میکنید که بالای ستون مورد نظر، یک کادر کشویی ایجاد شده است.
🔹کادر کشویی را باز کنید و متناسب با نیاز خود، فلیتر مورد نظر را اعمال کنید.
🔸میتوانید دادهها را بر حسب رنگ سلولها (Filter by color) گزینش کنید.
🔸میتوانید برحسب محتوی سلولها، گزینش کنید. (Text Filters)
🔸اگر دادههای شما از نوع عددی میباشند، حتی میتوانید دادهها را برحسب عملیات ریاضی هم فیلتر کنید.