
پیدا کردن نرمافزاری که بتواند پاسخگوی تمامی نیازهای ما باشد، علاوه بر پیچیدگیهای برنامهنویسی و هزینهی بالای تهیه این نرمافزارها، نیازمند سختافزار بسیار قدرتمندی برای اجرا میباشد که عملاً غیرممکن است. برای حل این مشکل، شرکتهای تولید کنندهی نرمافزار، معمولاً قابلیت افزونه (Add-In) را برای محصولات خود فراهم میکنند. به این ترتیب، کاربر این امکان را دارد که افزونههای موردنظرش را به نرمافزار اصلی اضافه نماید تا نیازهای خود را مرتفع سازد. همچنین، گاهی به علت کند شدن عملکرد نرمافزار، اشغال فضای حافظهی اصلی (Ram) کامپیوتر، و یا اینکه عدم استفاده افزونهها توسط کاربر، نیاز به حذف این افزونهها میباشد. در اینجا قصد داریم تا روش مدیریت افزونهها (اضافه، حذف و یا غیرفعال کردن) افزونهها در نرمافزار MS Word را بررسی کنیم.
برای مدیریت افزونهها در نرمافزار MS Word مسیر زیر را طی کنید:
File > Options > Add-ins
در پنجرهی پیش رو، از لیست کشویی مقابل Manage، گزینهی com add-ins را انتخاب کرده و گزینهی Go را بفشارید.

به این ترتیب، پنجرهای نمایان میشود که شامل تمام افزونههای قابل استفاده در نرمافزار MS Word میباشد. با انتخاب و یا عدم انتخاب (check mark) هر کدام از این افزونهها، میتوانیم آن را به نرمافزار اصلی خود اضافه کنیم یا آن را غیرفعال کنیم. پس از انتخاب افزونههای موردنیاز، برای اعمال تغییرات انجام شده، گزینهی OK را انتخاب نمایید. و ترجیحاً یک بار نرمافزار MS Word را ببندید و دوباره باز کنید. به این صورت میبینید که سربرگ افزونههای موردنیازتان به نوار منو اضافه و سربرگ افزونههایی که دیگر به آنها نیاز نداشتهاید، حذف شده است.

با این کار، هر بار که نرمافزار MS Word را فراخوانی میکنید، تنها افزونههایی فراخوانی و اجرا میشوند که شما آنها را فعال کرده باشید؛ به این ترتیب، سرعت عملکرد نرمافزار و همچنین فراخوانی آن نیز بهبود پیدا میکند.